Mercedes Benz CE 300
C124 / 1988 / 180 hp
170.000 km.


Mercedes E / Wikipedia
Mercedes W124 / Wikipedia
Mercedes M103 engine / Wikipedia
Mercedes W124 historiaa / ajovalo.net

Mercedes W108/109
Mercedes W111
Mercedes W112


Motopark circuit

Ahvenisto circuit

Ilmastointihuolto apua näihin autoihin löytyy:
Road Master L. Kettunen
+358 400 15 60 24
Paininpuuntie 5 
18100 Heinola


Formula1 kaudella 2022 hinnalla 13,99 € / kk.
Eikä siinä vielä kaikki, sillä tässä vaihtoehdossa on sekin hyvä puoli, ettei tarvitse kuunnella niiden kahden Viasatin pösilön pölinää.


Tämä kyseinen u&d esimerkki kotisivu on helppokäyttöinen ja täysin itse päivitettävä. Lisää tietoa ud.way sivuista täältä. Tiedustele oheisen palautelomakkeen kautta.



Alla asiallisen tuntuisia opastusia moottoripyörän nestekytkimen ilmaukseen / nesteen vaihtoon.

1.) Se pitää ilmata "takaperin".
18.10.2003 - 14:12  |  Kirjoittaja: Janne J.

Eli työntää siihen tarkoitukseen myytävällä ruiskulla, tai paremmin itsetehdyllä (Esim otat 50ml lääkeruiskun ja laitat sen päähän letkua, joka istuu siihen ruiskun päähän ja nestekytkimen työsylinterin päässä olevaan ilmaus nuppiin. Letku kannattaa joko liimata tai tiivistää siihen ruiskuun jollain nippusiteillä.), kytkinnestettä työsylinterin päästä, niin kauan, että ilma poistuu nestesäiliön kautta. Joidekin tahojen mukaan tämä on myös paras/tehokkain tapa ilmata jarrut.

Sitten avaat nestekykimen nestesäiliön, imet ruiskun täyteen nestettä ja isket sen sinne työsylinterin päässä olevaan ilmausnuppiin kiinni, avaat ilmausruuvin ja painat KOVAA ruiskusta. Sitten puristat niin kauan, että näet/pyydät jonkun katsomaan, ettei kytkimen nestesäiliöön tule enää ilmakuplia, vaikka puristat. Sitten suljet ilmausruuvin tiiviisti samalla ruiskua puristaen, ettei ilmaa pääse kytkimeen vahingossakaan. Valmis!

Itse tein ruiskun itse, koska esim. KTM:n maahantuoja perii tavallisesta letkulla varustetusta lääkeruiskusta, johon on isketty KTM-logo, käsittääkseni aivan kohtuutonta korvausta. Minulle nesteeksi kytkimeen suositeltiin 5W etuhaarukka öljyä ja hyvin on toiminut. keskustelu

Lähde: https://www.xracing.fi keskustelu

   

LISÄÄ HONDA VFR 750 KUVIA 


2.) Ohje Honda VFR kytkinnesteiden vaihtoon:
Muista suojata pyörää tarpeen mukaan aina kun pulaat näiden nesteiden kanssa.

1. Käännä ohjaustankoa niin että säiliö on vaakasuorassa, kytkinnesteen säiliön kansi auki. Mikäli neste on vanhaa, kannattaa imaista säiliö tyhjäksi vanhoista nesteistä esim lääkeruiskulla. Niitä vanhoja on turha työntää letkujen läpi. Mikäli neste on vanhaa, varaudu puhdistamaan säiliön pohja "savesta". Täytä puhdas säiliö uudella nesteellä. Ainakin pan europeanissa on säiliön pohjalla letkun päällä sellainen peltinen roiskesuoja. Varmista että se on paikallaan koska jos se ei ole, niin sieltä saattaa roiskua nestettä kun painelee kahvaa kansi auki.

2. Pyydä kaveria painamaan kytkintä, kun kytkin on pohjassa, avaat läpinäkyvällä letkulla varustetun ilmausnipan ja kun kaveri pienen hetken perästä kertoo, että kahva kevenee, väännät ilmaruuvin kiinni kahva edelleen pohjassa. Sitten pari kytkimen painallusta ja pohjaan, nippa auki, kevenee niin nippa kiinni, vapauta kytkin, pari painallusta kytkin pohjaan jne jne. Letkun laitat tietty johonkin astiaan kun nipan avaat. Toista tätä niin kauan kunnes astiaan tulee kirkasta nestettä, silloin on nesteet vaihdettu ja järjestelmä koko lailla puhdas. Saattaa joutua työntämään paljon nestettä läpi että tulee kirkasta.

Mulla meni 3 tai 4 säiliötä ennenkuin sieltä tuli kirkasta ja savea oli säiliön pohjalla paljon. Teen saman homman syksyllä uudestaan...

Helppo homma, tarviit siis vain kaverin, läpinäkyvän letkun, nestettä ja astian tai sitten jos yksin haluat tehdä niin sitten sen imuvaihtajan.

Lähde: https://www.moottoripyora.org/keskustelu

Tulpanvaihtoa:
Tähän 89 malliseen Honda VFR 750 F / RC-25 tulpat on vaihdettu ja se on selvinnyt, että etusylintereiden (2. ja 4.) tulppien vaihto edellyttää pääpiirteittäin syylarin irroittamista kannakkeistaan, mutta nesteiden poistamista työ ei vaadi. Taaempien sylinterien (1. ja 3.) tulppien vaihto onnnistuu jo tankin irroittamisella. Tulppa-avainkoko on 17 mm.
 
Huoltotietoa

Renkaat vanhukseen:

front: 110/90 16 / rear: 130/80 18 
front: 110/80 17 / rear: 140/80 17

Moottoripyörässä on BMW:n kehittämät Duolever -haarukka edessä
(pallonivel vaihdettu 97 tkm kohdalla) ja  Paralever-haarukka takana.

Vääntö 129 Nm
Puristus 13,0:1
Teho 124,5 kW /  167 hp
Akseliväli 1571 mm

Vaihdettu kytkinpaketti 07.05.2022 / 98.320 km ja samalla uudet
Motul 7100 4T, 5W-40 full synthetic 3,8 L + suodatin.

Moto ulos 24.04.2022
Moto ulos ??.04.2023

BMW K 1200S / 2004 - tekniset tiedot:

BMW K 1200S / 2004 - laaja kuvaus

Ziggy Moto

Cafe Racer

Cafe Racer

Cafe Racer

Cafe Racer

Cafe Racers

Cafe Racer

Cafe Racer

Cafe Racer


Summer tour 2023:

Alla olevat ajojärjestyksessä pohjoisesta etelään:

+1450 km by Stockholm
Vintage motorcucles
Hoog Vaartje 9, 5712BZ Someren-Eind, Nederland.
 

+350 km
Saarbrücken

tai/ja 
Herschweiler-Pettersheim

+460 km
BMW Welt & museo
Am Olympiapark 2, 80809 München, Germany

*

+150 km
KTM, Mattighofen,  Austria
KTM Platz 1, A-5230 Mattighofen, Austria.
 

Innsbruck


+560 km
Furka Pass
Belvédère, 3999 Obergoms VS, Swizerland

Glacierexpress
St. Moritz - 6490 Andermatt, Swizerrland


+160 km
MW Agusta
Via Giovanni Macchi, 144, 21100 Varese VA, Italy
 

25062 Concesio BS, Italy
Monte 95 km Milanosta itään.
 

+270 km
DUCATI
Via Antonio Cavalieri Ducati, 3, 40132 Bologna BO, Italy
 

Fabio / 30030 Salzano (Venetsia)

Paluumatkan reitti valinta sponttaanisti aikanaan, mutta Itä-Eurooppaa se lienee.

2023     
28.05.Formula1SpainBarcelona  
04.06.Formula1MonacoMonaco  
11.06.MotoGP ItalyMugelloFirenzen yläpuolella + 40 km 
18.06.MotoGPGermanSachenringLeipzigin alapuolella +90 km 
25.06.MotoGPDutchAssenBremenistä länteen 200 km 
02.07.Formula1AustriaSpielbergGrazista länteen +40 km 
      
    Juhannusaatto 23.6.2023 


* Ehkä sitten vielä tämä: Top Mountain Crosspoint 

 




 

 

BMW 520ia 2.0 / E34 / 1993


4D sedan 520iA-HB61/276
OHY-756
WBAHB61070BK68432
Mittarissa 15.7.2016 ollut: 284563 km
110 kW  / 148 hp
Monipistesuihkutin, happitunnistin, kolmitoimikatalysaattori, aktiivihiili suodatin, rivi-6.